Muzikiniai užsiėmimai vaikams: kūdikių gestų kalba

„Jei esi per mažas kalbėti, o savo norus išreikšti verksmu darosi nuobodu, išmok kūdikių gestų kalbos!“ – nuotaikingai kviečia muzikos pedagogė Julija Šimkė. „Dainuojančių rankučių“ pamokėlės padeda lengviau suprasti mažųjų poreikius, susikalbėti su kūdikiu iki jam pradedant kalbėti žodžiais. Kalbėjimas, dainavimas gestais lavina vaiko smulkiąją motoriką, gerina jo kūno kalbos skaitymą bei stiprina ryšį tarp suaugusiojo ir vaiko. Kūdikių gestų kalba, gimusi 1800 m. JAV, dar vis ypatinga naujiena Lietuvoje!

KADA: Penktadieniais, dvi amžiaus grupės: 10:15 val. – su 3-12 mėn. kūdikiais, 11:15 val. – su 1-2 m. mažyliais. Lazdynų g. 21 (III a.). Muzikuoja paprastai iki 10 mažylių. Būtina išankstinė registracija!

KAINOS:

  • Pirmas kartas naujokei – 8€.
  • 1 kartas be abonemento – 11€.
  • 4 kartai / 1 mėn. – 40€.
  • 4 kartai / 3 mėn. – 35€. Mokėti galima kas mėnesį arba visą sumą (105€ ) iškart ir gauti 1 užsiėmimą dovanų +2 savaičių pratęsimas.
  • 8 kartai / mėn. – 60€. Su juo galėsite lankyti visus studijos užsiėmimus.

TRUKMĖ: susitikimo trukmė – 1 val., kur 40 min. skiriamos muzikai + laikas susiruošti/išsiruošti, pabendrauti su kolegėmis mamomis, išgerti puodelį arbatos.

APIE UŽSIĖMIMUS

Kūdikiai mokosi nuolat veikdami, mėgdžiodami mus, suaugusiuosius. Taip nutinka ir su kūdikių gestų kalba. Ties 6-uoju mėnesiu kūdikio fizinė raida pasiekia tašką, kuomet jis gali sąmoningai imti naudoti rankas. Jei tuo metu imsime reguliariai rodyti jam patinkančius ir aktualius gestus/žodžius, kūdikiui išmokti bus paprasta. Dažniausiai apie 8-9 mėn., mažyliai jau atsako :)

Pamokėlėse mokysimės:

– dar negirdėtų, originalių dainų, lopšinių, žaidimų;
– kūdikių gestų kalbos pagrindų;
– ritmavimo, skanduočių, šokių, muzikinių žaidimų;
– aktyviai klausytis klasikinės muzikos.

Muzikuoti galime visi. Be ypatingo muzikinio pasirengimo. Dainavimas, muzikavimas mus veikia raminančiai, tad atliekant dainas kartu su vaiku, galime nusiraminti, o jei reikia, džiaugsmingai ir aktyviai veikti. Visą išmoktą repertuarą rekomenduoju atlikti namuose, rutininėse veiklose, taip kuriama saugi, žinoma vaikui dienotvarkė, kuri padeda tiek vaikui, tiek tėvams išvengti stresinių situacijų.

KUO SKIRAISI AMŽIAUS GRUPĖS?

Kūdikiai dažniausiai dar nevaikšto, kai kurie dar nesėdi, dėl to didžiająją laiko dalį praleidžia ant suaugusiojo rankų, taip mes kartu šokame ratelius, dainuojame, žaidiname. Kai reikalingos abi rankos groti ar rodyti gestus, kūdikiai dalyvauja sedėdami, gulėdami priešais mamas/ tėčius. Reakciją į muziką, dainas jie rodo savo mimikomis, balsu, kartais kartu guguoja ar krykštauja, ar verkia, jei jiems mūsų muzika nepriimtina :) Vyresnieji, dažniausiai jau vaikšto, arba gerai ropoja, tad galime jau šokti ratelius, mėgdžioti gyvūnus, joti, ritmuoti kartu. Šie užsiėmimai aktyvesni, daugiau muzikuoja patys vaikai: atkartoja melodijas, audiacijas, ritmuoja ar rodo gestus.

MOKYMO PRIEMONĖS. KOKIOS JOS?

Mokymo priemonės yra gana paprastos, dažniausiai galima jas pasidaryti namuose (pvz.: barškučius, būgnelius, šokančias skareles, gyvūnų, gestų korteles). Taip pat naudojami muzikius instrumentai, kurių tembras yra malonus, vaikams priimtinas – Julija groja kanklėmis ir gitara, atsineša įvairių, nematytų instrumentų. Tokiu būdu plečiasi vaiko muzikinis akiratis, tėvai taip pat susipažįsta su naujais instrumentais. Gyvas grojimas, muzika skatina vaikų susidomėjimą, o galėdami paliesti instrumentus, nuo pat kūdikystės mokosi kaip instrumentai „veikia”, kaip reikia jais groti, laviną smulkiąją motoriką.

Natos, dainų, žaidinimų tekstai bei kūdikių gestų kalbos medžiaga yra atspaudinama ir patalpinama tėvams sukurtoje FB uždaroje grupėje. Taip pat atsiunčiama nuoroda siūlomo klausyti kūrinio. Kiekvieną savaitę repertuarą keičiame.

KĄ KALBA IŠBANDŽIUSIOS?

Mamos dalinasi, jog joms patinka užsiėmimo formatas – tarsi nieko sudėtinga, bet pats vienas namuose, tarsi neprisiruoštum mokytis :) Yra buvę kuomet vaikas labai nemėgo lyrinių dainų, jas išgirdęs iškart verkdavo, tačiau mūsų uźsiėmimuose jautėsi puikiai, kartu dainavo lopšines ir vėliau, kitoje aplinkoje visos melodijos tiko. Mamos taip pat džiaugiasi mažais laimėjimais, kuomet nededant daug pastangų vaikai rodo gestus namuose, o jos gali suprasti ko vaikas prašo, kaip jaučiasi.

ADITI ATSILIEPIMAI

Aurelija: Gavau daug daugiau, negu tikėjausi. Mažylių gestų kalbos derinimas kartu dainelėmis yra super! Dukrelė po pamokos nuolat rodė gestų kalbos ženklus :) O ir mokytoja labai profesionali, empatiška ir kompetentinga. Tikrai rekomenduoju šį užsiėmimą!

Einora: „Puikiai. Labai išdirbtas užsiėmimas su vaikučiais. Tikrai buvo smagu ne tik mamai, bet ir vaikui :) ir dar naudingų dalykų mokina, tai dar šauniau. Mums pasisekė kad dauguma vaikų buvo panašaus amžiaus, tai buvo dar smagiau palyginti tarpusavyje kokie visi skirtingi. Tikrai pralenkėte mano lūkesčius ;)“

Akvilė: „Esam buvę žinomoj muzikos mokyklėlėj, bet pamačiau, kad užsiėmimas vaikams atsirado ADITI, tai iškart norėjau pabandyti ir čia, na, nes man labai patinka viskas Jūsų studijoje 😇 ir labaiii labaiiiii patiko, nesulyginama! Pati mokytoja labai pozityvi ir supratinga, kad visgi čia maži vaikai ir visaip gali klostytis tas užsiėmimas, įtampos jokios ar nepatogumo jausmo nebuvo. Atmosfera buvo labai smagi ir šilta. Apskritai, ir dainelės, ir šokiai įdomūs, nesudėtingi. Taip pat išgirdome ir naudingos informacijos apie vaikų auginimą, pasimokėm dainelę gestų kalba. Beje, buvome sutikę ir kaimynus draugus, kurie lankė Julijos užsiėmimus ir rekomendavo išbandyti. Tai rekomendacijos ir mūsų lukesčiai pasiteisino :) Žodziu, šiandien mums labai jau patiko. Jau vieną mamą prisikalbinau irgi eiti kartu ;)“

Diana: „Užsiėmimo metu buvo rami, neįpareigojanti atmosfera. Tikėjausi daugiau dalyvių. Mažoji pradžioj jautėsi kažkiek nedrąsiai, vėliau padrąsėjo. Verta atvykti, nes galima pabendrauti su mamomis ir vaikams socializacija tarp vaikų. Mažoji po užsiėmimo visą dieną namie čiauška :)

Inga: „Užsiėmimas tikrai smagus ir manau labai naudingas vaikams, ne tik dėl muzikos,bet ir dėl gestų, kuriuos manau bandysime taikyti namuose. Taip pat manau, kad vaikams smagu pabūti su bendraamžiais.“

PAMOKAS VEDA

Julija Šimkė (žr. Facebook puslapį „Upės teka“) – Juozo Tallat-Kelpšos konservatorijos (kanklių klasės) absolventė, muzikos pedagogė (LEU). Šiuo metu rašo baigiamąjį magistro darbą VDU specialiosios pedagogikos programoje. Dirba darželiuose, veda grupinius muzikinius – kūdikių gestų kalbos užsiėmimus, o daugiausia, kaip ji mini „mokausi iš savo 1 m. 6 mėn. sūnaus. Jis man dažniausiai padeda galvojant apie užsiėmimus, veiklas.. :)“ Plačiau apie Juliją

KŪDIKIŲ GESTŲ KALBA – KAS TAI?

Kūdikių gestų kalba tai alternatyvus bendravimo būdas su kūdikių ar vaiku (dažniausiai iki 3 metų, arba kol vaiko sakytinė kalba tiek išsivysto, jog jis gali save ir savo poreikius išreikšti). Šis būdas pirmą kartą buvo pradėtas naudoti 1800 m. Amerikoje, William Dwight Whitney, kuomet jis pastebėjo negirdinčių vaikų komunikaciją tarp jų ir tėvų. Iki pat 1970 m. šis bendravimo būdas buvo pamirštas, kol kitas amerikietis, Dr. Joseph Garcia, gestų kalbos vertėjas pastebėjo savo aplinkoje esančius girdinčius kūdikius ir jų kominukavimą gestais su tėvais. Tęsdamas savo stebėjimus jis mokė gestų kalbos tėvus, turinčius negirdinčius vaikus, vėliau pradėjo kurti “kūdikių gestų kalbą”. Julijod naudojami gestai yra paremti amerikos ir britų kūdikių gestų kalba, tačiau naudojami ir lietuviškų gestų metodai, dainelės – dažniausiai sukurti vedančiosios, kadangi Lietuvoje tai vis dar naujiena.

KUO KŪDIKIAMS YPATINGA KLASIKINĖ MUZIKA?

Klasikinė muzika rekomenduojama klausyti visiems, ne tik vaikams. Ji plečia klausančiojo muzikinį akiratį, lavina jo skonį. Kūdikiams ši muzika svarbi savo dažniausiai aiškia muzikine forma, ritmika, harmonija, švariu ir kokybišku skambesiu. Jei klausoma rami klasikinė muzika, dažniausiai poveikis yra raminantis, tausojantis mus, tačiau siekiant vaiką sudominti, prikaustyti jo dėmesį galima rinktis aktyvią, greitesnę ar daugiau kontrastų turinčią muziką.

Iki smagaus susimuzikavimo! :)