Metodo paslaptis

KŪNAS IMA LIEKNĖTI IR STANGRĖTI. KODĖL?

  • Efektą suteikia pulsavimas. Kalanetika – tai žemo intensyvumo mankšta. Tokių mankštų metu didžioji dalis energijos yra gaunama oksiduojant “riebalus“. Kalanetika sustiprina šį efektą “pulsavimo“ būdu. Maksimaliai įtempus/suspaudus raumenį į jį priteka mažiau kraujo (ar visai nepriteka), tad organizmas energiją ima išgauti iš pačio raumens angliavandenių ir riebalų sankaupų. Didžiausias dėmesys kalanetikos metu tenka taip vadinamoms “probleminės kūno vietoms“ – įtempdamos jas, siunčiame smegenims signalą „deginti riebalus“ būtent toje vietoje.
  • Pagreitėja medžiagų apykaita. Po bet kokio fizinio krūvio, organizmas natūraliai atstato nuvargintas sistemas. Stiprūs įtempimai / suspaudimai, t. y. didelis statinis krūvis, yra panašus į „sužeidimą“ – smegenys gauna signalą, kad reikės „gydyti“ pažeistą vietą – t. y. siųsti daugiau kraujo, kartu greitinti medžiagų apykaitą, aktyvinti atsinaujinimo procesus. Net po vieno užsiėmimo galima pajusti, kad po kūną ima lyg „skruzdelytės bėgioti“, jaučiama vidinė šiluma. Sakoma, kad atsistatymas po kalanetikos (ir energijos deginimas medžiagų apykaitai) užtrunka dvigubai ilgiau (net 12 valandų) nei po įprasto sportinio užsiėmimo.
  • Padidėja kūno tonusas. Kalanetikos pratimai formuoja natūralios formos, plonus, o ne išsipūstus raumenis. Kuo raumuo stamantresnis (liesesnis, stangresnis) ir jame daugiau skaidulų, tuo greitesnis metabolizmas, greičiau deginamos kalorijos tiek mankštinantis, tiek dirbant, tiek ilsintis. Jau po kelių treniruočių matomi akivaizdūs pokyčiai: tvirtėja poodinis sluoksnis, riebalų masė ima nykti, raumenys – stangrėti.
  • Keičiasi įpročiai. Mankštos metu smegenis išskiria endorfinus, vadinamuosius “laimės hormonus“. Daugiau tokių akimirkų – daugiau ramybės, mažiau emocinio alkio. Kuo labiau tampame sotesnės maloniais išgyvenimais, tuo mažesnis poreikis malšinti alkį saldumynais, užkandžiais ar grietu, nesveiku maistu. Papildomi kilogramai ne tik neauga, jie maloniai tirpsta…

Kas vyksta treniruotės metu?

Mankštą sudaro raumenų tvirtinimo ir tempimo pratimai, atliekami „kalanetikos metodu“ – pulsuojant – suspaudžiant arba tempiant raumenį, naudojant labai mažus (iki 1 cm) impulsus. Jų kiekis tam tikroje pozicijoje reguliuojamas savarankiškai, pagal savo pajėgumus ir pagal atliekamą pratimą. Vidutiniškai tai trunka 1 minutę. Pakanka naudoti tik savo kūno svorį ir jėgą, bet gali būti naudojamos ir papildomos priemonės (baleto atrama, kamuoliai, gumos ir kt.).

Vienu metu dažniausiai treniruojama viena raumenų grupė (pvz., tik sėdmenys, tik šlaunys ar kt.). Atliekant pratimus tam tikrose pozose, treniruojami sunkiai pasiekiami, dažniausiai anksčiau „neatrasti“ gilieji raumenys. Spaudimo / įtempimo metu jaučiame kaip atitinkamos kūno dalys net dega!